Publicis Omnicom Group: Ο νέος γίγαντας της επικοινωνίας

Η συγχώνευση του αμερικανικού πολυεθνικού ομίλου επικοινωνίας Omnicom με τον γαλλικό πολυεθνικό όμιλο Publicis, διεκδικεί δικαιωματικά τα σκήπτρα της σημαντικότερης είδησης της χρονιάς, δημιουργώντας νέα δεδομένα για την παγκόσμια κοινότητα της βιομηχανίας της επικοινωνίας.

ΜediaMarkt: Μια καμπάνια «Hollywood»

Το επικοινωνιακό μήνυμα της Media Markt διευκολύνει τη δημιουργική αποστολή διότι είναι μονοσήμαντο. Στόχος μας είναι να περάσουμε ένα μόνο μήνυμα, αυτό που κάνουμε πολύ καλά, τις χαμηλές τιμές.

10 Φράσεις που θα σας δώσουν ενέργεια

Γιατί η εμψύχωση του εαυτού μας είναι η αρχή των πάντων!

10+1 πράγματα που δεν γνωρίζεις για το κρύο

Στην πραγματικότητα, η κατανάλωση αλκοόλ μειώνει την θερμοκρασία του πυρήνα του σώματος

Απονεμήθηκε το Νόμπελ Ειρήνης

Με την υπόσχεση ότι θα αγωνιστεί για έναν κόσμο πιο ασφαλή και καλώντας όλες τις χώρες που δεν το έχουν πράξει ακόμη να καταστρέψουν το χημικό οπλοστάσιό τους, ο επικεφαλής του Οργανισμού για την απαγόρευση των χημικών όπλων (ΟΑΧΟ) Αχμέτ Ουζουμτζού παρέλαβε

Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2013

Publicis Omnicom Group: Ο νέος γίγαντας της επικοινωνίας


Η συγχώνευση του αμερικανικού πολυεθνικού ομίλου επικοινωνίας Omnicom με τον γαλλικό πολυεθνικό όμιλο Publicis, διεκδικεί δικαιωματικά τα σκήπτρα της σημαντικότερης είδησης της χρονιάς, δημιουργώντας νέα δεδομένα για την παγκόσμια κοινότητα της βιομηχανίας της επικοινωνίας.
Η συγχώνευση γνωστοποιήθηκε στα τέλη Ιουλίου, σηματοδοτώντας το τέλος της «κυριαρχίας» του βρετανικού πολυεθνικού ομίλου WPP: Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που έχουν δει το φως της δημοσιότητας η αξία του νέου σχήματος σε επίπεδο εσόδων υπολογίζεται στα 23 δις. δολάρια, έναντι των 10,4 δις. δολαρίων του WPP.

Το νέο Publicis Omnicom Group θα εδρεύει σε Παρίσι και Νέα Υόρκη, ωστόσο θα είναι εγγεγραμμένο στην Ολλανδία για λόγους «ουδετερότητας» και όχι φορο-ωφελειών, έσπευσε να τονίσει ο Chief Executive της Publicis, Maurice Levy. Ο τελευταίος, θα συνδιοικήσει το νέο σχήμα των 130.000 υπαλλήλων μαζί με τον CEO του Omnicom Johh Wren για ένα διάστημα 30 μηνών, στο τέλος του οποίου ο M. Levy θα αναλάβει ρόλο Πρόεδρου, αφήνοντας τη διοίκηση στον Wren.

Δίκτυα και πελάτεςΤο νέο σχήμα θα αναζητήσει την έγκριση των αρμόδιων αρχών ανταγωνισμού σε 46 αγορές, με πιο κρίσιμη φυσικά την αγορά των ΗΠΑ, όπου ο όμιλος θα ελέγχει περίπου το 40% της διαφημιστικής δαπάνης (σε 20% υπολογίζεται σε παγκόσμιο επίπεδο). Αναλυτές υποστηρίζουν ότι οι εγκρίσεις θα αποτελέσουν «αγκάθι» στην εξέλιξη της συγχώνευσης, με τον John Wren όμως να υποβαθμίζει τον κίνδυνο λέγοντας ότι προηγήθηκε εξονυχιστική μελέτη. «Δεν πρόκειται για αμερικανική επέλαση.
Προσωπικά, παραδίδω την αμερικανική μου ταυτότητα σε αυτή τη συγχώνευση και γίνομαι Ευρωπαίος. Οι πελάτες είναι παγκόσμιοι», τόνισε. Ωστόσο η αγορά αναμένει με ενδιαφέρον τις αντιδράσεις των πελατών, καθώς εγείρονται ζητήματα χειρισμού ανταγωνιστικών λογαριασμών. Το ρόστερ των διαφημιστικών δικτύων του νέου ομίλου θα συμπεριλάβει τα δίκτυα της Saatchi & Saatchi και της BBDO, με την Procter & Gamble και την McDonald’s να συγκαταλέγονται στους κορυφαίους πελάτες. Σημαντικότεροι πελάτες του Omnicom Group είναι η PepsiCo και η Apple και του Publicis Groupe Coca-Cola και Samsung.

Στην Ελλάδα
Η όλη συμφωνία τελεί υπό την έγκριση των αρμόδιων ρυθμιστικών αρχών και σε κάθε περίπτωση, δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν το τέλος του 2013, ή στις αρχές του 2014, οπότε και θα υπάρξουν όλες οι λεπτομέρειες. Στην Ελλάδα, ο όμιλος Publicis Groupe δραστηριοποιείται κυρίως μέσω των Publicis Athens, ZenithOptimedia και Black Pencil, καθώς στην ελληνική αγορά δεν υφίστανται πια οι Leo Burnett και Adel/Saatchi & Saatchi. Ο όμιλος Omnicom διαθέτει παρουσία μέσω των BBDO Group, DDB, BGM/OMD, Tempo OMD και Proximity.

Ανοίγει ο δρόμος για ευρύτερη ενοποίηση του κλάδου
Το mega-deal δημιουργεί ένα δίπολο στην παγκόσμια αγορά επικοινωνίας, με τον όμιλο Publicis Omnicom από τη μία και τον όμιλο WPP από την άλλη. Σε αρκετή απόσταση από πλευράς μεγεθών, ακολουθούν πλέον οι όμιλοι Interpublic Group, Dentsu και Havas. Σύμφωνα με αναλυτές, η ευρύτερη ενοποίηση της αγοράς είναι αναπόφευκτη, ενώ όλοι αναμένουν να δουν ποιές θα είναι οι κινήσεις του WPP.

Ο Martin Sorrell πάντως, ο οποίος γιγάντωσε τα τελευταία 4 χρόνια τον βρετανικό όμιλο ακριβώς μέσω συγχωνεύσεων και εξαγορών, δήλωσε ότι πρόκειται για μία ενδιαφέρουσα εξέλιξη, που θα δημιουργήσει ευκαιρίες για την WPP, μέσω της ανακατάταξης που θα επιφέρει σε επίπεδο δίκτυων, πελατών και στελεχών.

Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2013

5 συμβουλες που θα βοηθησουν στη διαχειριση των Οικονομικων σου


Όλοι γνωρίζουμε ότι ο προγραμματισμός των οικονομικών εκκρεμοτήτων μας μπορεί να αποβεί σωτήριος, καθώς μας προφυλάσσει από δυσάρεστες «εκπλήξεις». Ιδιαίτερα για τους ελεύθερους επαγγελματίες η διαχείριση των οικονομικών αποτελεί ένα απ' τα μεγαλύτερα κεφάλαια της καθημερινότητάς τους.
Γι' αυτό και παρακάτω μπορείς να δεις τα 5 βασικά σημεία που θα πρέπει να προσέξεις όσον αφορά στις οικονομικές υποθέσεις σου:
Κατάγραψε τα έσοδα και τα έξοδα
Για να μπορείς να οργανώνεις καλύτερα τα οικονομικά σου, βασική προϋπόθεση είναι να καταγράφεις τα έσοδα και τα έξοδά σου. Είναι σίγουρα μια διαδικασία που απαιτεί κάποιο χρόνο, όμως είναι βασική για την καλή διαχείριση των οικονομικών σου και για να ξέρεις πάντα τις υποχρεώσεις και τις απαιτήσεις σου.
Πολλές φορές η επιτυχία της διαδικασίας εξαρτάται και απ' τον τρόπο καταγραφής και οργάνωσης. Μια απ' τις εφαρμογές που μπορούν να σε βοηθήσουν σ' αυτό, και μάλιστα στα ελληνικά, είναι το Orbi με εξειδικευμένα εργαλεία διαχείρισης οικονομικών. Με μια σωστή οργάνωση εσόδων και εξόδων, μπορείς εύκολα να σχεδιάσεις μελλοντικές κινήσεις, αλλά και να προετοιμαστείς για τη στιγμή που θα πρέπει να εκπληρώσεις τις φορολογικές σου υποχρεώσεις.
Προϋπολογισμός
Είναι δύσκολο να διαχειριστείς τα οικονομικά σου χωρίς να τα έχεις υπολογίσει πρώτα. Και ενώ το εισόδημά σου μπορεί να έχει σκαμπανεβάσματα, οι λογαριασμοί σου είναι πάγιοι κάθε μήνα. Γι' αυτό λοιπόν, θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο να δημιουργήσεις ένα προϋπολογισμό κατά προσέγγιση για τον κάθε χρόνο, σπάζοντάς τον στους επιμέρους μήνες. Μια καλή συμβουλή είναι να κρατήσεις πιο χαμηλό τον προϋπολογισμό σου για την χρονιά που ακολουθεί. Αυτό θα σε βοηθήσει να αποφύγεις πιθανά προβλήματα και χρέη στην περίπτωση που το εισόδημά σου είναι τελικά μικρότερο απ' το αναμενόμενο.
Τέλος, αν θέλεις να κόψεις κάποια έξοδα απ' τον προϋπολογισμό σου, μπορείς να τα ιεραρχήσεις ξεκινώντας απ' το πιο σημαντικό και καταλήγοντας στο λιγότερο απαραίτητο. Αυτό θα σε βοηθήσει να καταλάβεις τι πραγματικά χρειάζεσαι και που μπορείς να κάνεις περικοπές.
Να είσαι συνεπής στις πληρωμές δανείων και πιστωτικών καρτών
Οι εκκρεμότητές σου όσον αφορά τις πιστωτικές σου κάρτες και τα δάνεια είναι ένα απ' τα σημαντικότερα οικονομικά σου εμπόδια. Η ευκολία που προσφέρει ο δανεισμός πολλές φορές παρασύρει σε περιττές αγορές. Συχνά, οι τόκοι που προστίθενται στο πιστωτικό χρέος «φουσκώνουν» το λογαριασμό περισσότερο. Γι' αυτό και καλό θα είναι να είσαι συνεπής στις τραπεζικές σου υποχρεώσεις ακολουθώντας ίσως ένα σταθερό πρόγραμμα πληρωμής των τραπεζικών λογαριασμών σου.
Πλάνο αποταμίευσης
Είναι σημαντικό να αποταμιεύεις χρήματα ακολουθώντας ένα σταθερό πλάνο. Εξάλλου, δε μπορείς να περιμένεις να τελειώσεις όλες τις οικονομικές σου εκκρεμότητες και έπειτα να δεις τι χρήματα θα κρατήσεις στην άκρη. Θα πρέπει να έχεις ένα πλάνο για την αποταμίευση προσαρμοσμένο στην οικονομική σου πραγματικότητα. Μια καλή συμβουλή είναι να ορίσεις ένα μικρό ποσοστό των μηνιαίων εσόδων σου που θα αποταμιεύεις κάθε μήνα πριν αρχίσεις να πληρώνεις τους πάγιους λογαριασμούς σου. Το κλειδί για την επιτυχία της αποταμίευσης είναι να προσπαθείς να ακολουθείς πάντα αυτό το πλάνο και να αποταμιεύεις το ποσό που πρέπει όσο μικρό ή μεγάλο κι αν είναι.
Να πληρώνεσαι για όσα αξίζεις και να ξοδεύεις λιγότερα απ' όσα κερδίζεις
Ακούγεται απλό, αλλά πραγματικά λειτουργεί. Σιγουρέψου ότι πληρώνεσαι καλά για όσα κάνεις, προσμετρώντας μεταξύ άλλων τις δεξιότητες και την εργασιακή σου εμπειρία. Να θυμάσαι πάντως ότι όσο καλά και να πληρώνεσαι, αν ξοδεύεις περισσότερα απ' αυτά που κερδίζεις, δεν θα έχεις ποτέ αρκετά χρήματα. Μια κίνηση που ίσως σε βοηθήσει είναι η καταγραφή των μηνιαίων εσόδων σου αφαιρώντας τα πάγια έξοδα. Έτσι, μπορείς να έχεις μια συνολική εικόνα για το πόσα χρήματα μπορείς να διαθέσεις κάθε μήνα σε άλλα έξοδα. 

Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2013

10 Φρασεις που θα σας δωσουν ενεργεια


Δεν ξέρω πόσοι από εσάς αυτήν την εποχή έχουν να κάνουν πολλά περισσότερα από όσα είχαν πριν μερικά χρόνια, αλλά εγώ σίγουρα είμαι ένας από αυτούς. Κάθε μέρα είναι και ένας αγώνας και τον τελευταίο καιρό βρίσκω ότι οι λέξεις και οι φράσεις αποκτούν άλλη βαρύτητα όταν τις τυπώνεις στο υποσυνείδητό σου. Για αυτόν τον λόγο, διαβάζοντας διάφορα που με βοηθούν να αναπτύξω τις ικανότητές μου και να δουλέψω πάνω στον εαυτό μου, αρχίζω και επιλέγω μερικές φράσεις που μου δίνουν
δύναμη και ενέργεια να αλλάξω σιγά σιγά συνήθειες που με καθιστούσαν λιγότερο αποτελεσματικό και να είμαι τυπικός στις υποσχέσεις που δίνω στον εαυτό μου πρώτα από όλα. Δείτε λοιπόν μερικές από αυτές και όποιος θέλει μπορεί να συμπληρώσει και τις δικές του, όπου και αν τις ανακάλυψε όπως εγώ.
1. Η γνώμη που έχει κάποιος για σένα δεν χρειάζεται να γίνει η πραγματικότητά σου.
2. Στον δρόμο προς την επιτυχία πρέπει να έχεις πίστη, υπομονή και συνεχείς δράσεις καθημερινά  προς τον στόχο σου.
3. Πρέπει να δουλεύεις πιο σκληρά στην ανάπτυξη του εαυτού σου από ότι στην δουλειά σου.
4. Η επιτυχία είναι κάτι που το προσελκύεις με την ποιότητα την οποία αποκτάς.
5. Η δράση είναι ο θεμέλιος λίθος της επιτυχίας.
6. Πρέπει να ‘είσαι’ πριν ‘κάνεις’ και να ‘κάνεις’ πριν να ‘έχεις’.
7. Ο απαισιόδοξος παραπονιέται για τον άνεμο. Ο αισιόδοξος περιμένει να αλλάξει. Ο ηγέτης αλλάζει τα πανιά…
8. Ένας από τους πιο συνηθισμένους λόγους αποτυχίας είναι η συνήθεια να τα παρατάει κάποιος όταν έχει χτυπηθεί από μια προσωρινή ήττα.
9. Πληρωνόμαστε όχι για να ξοδεύουμε ώρες στο γραφείο/δουλειά μας. Αν ήταν έτσι θα μας πλήρωναν για να καθόμαστε σπίτι. Όχι, πληρωνόμαστε για την αξία που φέρνουμε στο ωράριό μας.
10. Η εμψύχωση του εαυτού μας έχει να κάνει με την διαχείριση του μυαλού μας και των συναισθημάτων μας. Εάν δεν μπορέσεις να το καταφέρεις αυτό θα ζήσεις μια ζωή σιωπηλής απόγνωσης.
Η εμψύχωση είναι σαν το μπάνιο. Τα αποτελέσματά του δεν κρατάν και πολύ για αυτό πρέπει να το κάνεις κάθε μέρα! Επίσης, επί της ουσίας, είναι μια παγίδα η εμψύχωση του εαυτού μας. Ξεχάστε την. Απλά κάντε αυτό που πρέπει να κάνετε. Κάντε το και χωρίς εμψύχωση και θα δείτε ότι όταν το ξεκινήσετε τότε θα σας έρθει η εμψύχωση που θα χρειαστείτε και θα σας είναι πιο εύκολο να το συνεχίσετε.
Καλή τύχη σε όλους και είναι ευπρόσδεκτες και άλλες τέτοιες φράσεις!

ΜediaMarkt: Μια καμπανια «Hollywood»



Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ


adb: Με τη νέα τηλεοπτική της καμπάνια η Media Markt κινείται σε διαφορετική -όσον αφορά το δημιουργικό- κατεύθυνση σε σχέση με την πολυσυζητημένη καμπάνια με τη «μητέρα του Τζάμπα». Τι σας οδήγησε στη συγκεκριμένη στρατηγική επιλογή;

Σ.Π: 
Το επικοινωνιακό μήνυμα της Media Markt διευκολύνει τη δημιουργική αποστολή διότι είναι μονοσήμαντο. Στόχος μας είναι να περάσουμε ένα μόνο μήνυμα, αυτό που κάνουμε πολύ καλά, τις χαμηλές τιμές. Ο Τζάμπας, τόσο την πρώτη όσο και τη δεύτερη χρονιά με τη συνοδεία της μαμάς του, εξυπηρέτησε το μήνυμα με τον ίδιο μονοσήμαντο τρόπο: ένας τύπος που καταλαβαίνει από οικονομία και την έχει στο DNA του. Φέτος αποφασίσαμε να πάμε την έννοια των χαμηλών τιμών ένα βήμα πιο πέρα, εικονοποιώντας με ευφάνταστο τρόπο τον αγώνα που δίνουμε καθημερινά, ώστε οι πελάτες μας να απολαμβάνουν τις χαμηλότερες δυνατές τιμές. Μπορεί να εγκαταλείψαμε τον Τζάμπα ως πρόσωπο, όμως η παρακαταθήκη του μένει, δίνοντας «αποστολές οικονομίας». Υπό αυτή την έννοια δεν θεωρούμε ότι η τρέχουσα επικοινωνία είναι στ’ αλήθεια διαφορετική - απλά περνά το ίδιο μήνυμα μέσα από τα δικά μας μάτια.

adb: Πώς προέκυψε το concept οι «Πράκτορες του Τζάμπα»; Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να περάσετε και ποιοι ήταν οι βασικοί άξονες του brief που δώσατε στην DDB;

Σ.Π: 
Το μήνυμα είναι πάντα οι χαμηλές τιμές. Μέχρι πέρσι απεικονίζαμε πώς αυτή μας η αξία γίνεται αντιληπτή από το κοινό. Φέτος γυρίσαμε την «κάμερα» από τη δική μας πλευρά, δραματοποιώντας προφανώς τον τρόπο με τον οποίο η Media Markt επιτυγχάνει τις χαμηλές τιμές. Εξυπακούεται ότι πρόκειται για μία δημιουργική υπερβολή που απέχει παρασάγγας από την πραγματικότητα, όμως το «ηθικό δίδαγμα» παραμένει: οι καιροί απαιτούν να κάνουμε υπερβάσεις, να περπατήσουμε το extra μίλι, να κάνουμε αυτό που χρειάζεται για να φέρουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, που, στην περίπτωσή μας είναι οι πραγματικά χαμηλές τιμές. Στη Media Markt αυτή η συνθήκη μάς βρήκε προετοιμασμένους, μια και το να ανοίγουμε νέους δρόμους είναι μέρος της φιλοσοφίας μας. Η πρόκληση λοιπόν φέτος για την DDB ήταν να φέρει την επόμενη μέρα του «Τζάμπα» με έναν εντελώς φρέσκο τρόπο. Να συνδυάσει το παρελθόν με το μέλλον με τρόπο αρμονικό και ταυτόχρονα ξεχωριστό. Κατά τη γνώμη μας η DDB αντεπεξήλθε εξαιρετικά καλά σε αυτή την πρόκληση και τους ευχαριστούμε πολύ γι’ αυτό!

adb: Γενικότερα, ποιες θα λέγατε πως είναι οι αξίες που χαρακτηρίζουν το brand Μedia Markt και πώς επιχειρείτε να τις αποτυπώσετε στις διάφορες επικοινωνιακές σας εκστρατείες;

Σ.Π:
 Η πρώτη και βασική αξία που μας αντιπροσωπεύει και θεωρούμε ότι μας κάνει ξεχωριστούς είναι η ειλικρίνεια. Στη Media Markt, αυτό που βλέπεις είναι και αυτό που θα πάρεις. Η αξία αυτή αποτυπώνεται σε όλες τις εκφάνσεις της δουλειάς μας. Το εμπορικό μήνυμα είναι πάντα ξεκάθαρο, συγκεκριμένο προϊόν σε συγκεκριμένη τιμή και τέλος. Δεν είμαστε της λογικής να προσθέσουμε «καλλωπιστικά στοιχεία» που κάνουν τη σύγκριση αδύνατη, όπως είναι τα extra δώρα ή τα μπερδεμένα πακέτα προσφορών. Αντίστοιχα ξεκάθαρο είναι και το διαφημιστικό μήνυμα. Άμεσα αντιληπτό, χωρίς δεύτερο επίπεδο σκέψης, με την οικονομία της απλής γλώσσας. Με τον ίδιο ξεκάθαρο τρόπο είναι και το στήσιμο των καταστημάτων μας. Όλα τα προϊόντα μιας κατηγορίας είναι τοποθετημένα κατά αύξουσα τιμή, με αναλυτικές πληροφορίες στο καρτελάκι. Με αυτό τον τρόπο ο πελάτης μπορεί εύκολα να βρει ακριβώς αυτό που χρειάζεται. Φυσικά, οι πωλητές μας είναι πάντα διαθέσιμοι και έτοιμοι να προσφέρουν οποιαδήποτε βοήθεια και πληροφορία.
Τέλος, δεν θα μπορούσε να λείπει η ειλικρίνεια από τις συναλλαγές με τους συνεργάτες μας. Και όπως ξέρετε, η καλή εταιρική φήμη είναι η σημαντικότερη «προίκα» μιας επιχείρησης. Άλλη σημαντική αξία που μας αντιπροσωπεύει είναι η πρωτοπορία. Μας αρέσει να «σπάμε» τις φόρμες και να προχωράμε μπροστά. Πρόκειται για αξία σύμφυτη με το DNA της μάρκας, μια και η Media Markt υπήρξε το πρώτο κατάστημα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών στην Ευρώπη που ακολούθησε το μοντέλο «cash & carry τιμές - υψηλής ποιότητας πωλητές». Το 1979 που ιδρύθηκε η εταιρεία, η ιδέα της συγκέντρωσης προϊόντων όλων των μαρκών, όλων των μοντέλων και όλων των κατηγοριών κάτω από την ίδια στέγη ήταν πρωτάκουστη. Το ίδιο ισχύει και για την αγορά στην Ελλάδα. Πριν από το 2005 που άνοιξε το πρώτο Media Markt στο Μαρούσι, η έννοια hypermarket ηλεκτρικών ειδών δεν υπήρχε στη χώρα. Με τον ίδιο τρόπο σπάμε τις «φόρμες» συχνά πυκνά και στις εμπορικές μας προτάσεις. Πολλές προϊοντικές κατηγορίες σημείωσαν νέο entry price point μετά από επικοινωνία της Media Markt, με αποτέλεσμα πάντα το όφελος του καταναλωτή. Δεν θα μπορούσαμε λοιπόν παρά να ακολουθήσουμε το ίδιο μονοπάτι και στη διαφημιστική μας επικοινωνία. Ήμασταν οι πρώτοι που πήγαμε σε μεγάλου βεληνεκούς διαφημιστικές παραγωγές με υψηλών προδιαγραφών γυρίσματα, ήμασταν οι πρώτοι που «σπάσαμε» το επικοινωνιακό οικοσύστημα της κατηγορίας εισάγοντας μία προσωπικότητα σαν τον Τζάμπα και τώρα θέλουμε να πιστεύουμε ότι και πάλι ταράζουμε τα νερά, φέρνοντας μια «αύρα» Hollywood στην κατηγορία μας και όχι μόνο.

adb: Η νέα τηλεοπτική καμπάνια είναι ιδιαίτερα υψηλών προδιαγραφών. Θεωρείτε πως παρά τη γενική δύσκολη συγκυρία η επένδυση στην επικοινωνία δεν θα πρέπει να περικόπτεται;

Σ.Π:
 Γκολ χωρίς επίθεση δεν μπαίνει! Υπάρχει η άποψη που λέει ότι λόγω οικονομικών δυσκολιών οι εταιρείες πρέπει να περιορίσουν τα έξοδά τους, άρα και τη διαφημιστική τους επένδυση, ελπίζοντας έτσι να βελτιώσουν το οικονομικό τους αποτέλεσμα. Δεν είμαστε οπαδοί αυτής της λογικής. Κατά τη γνώμη μας, ανάπτυξη και επένδυση πάνε χέρι χέρι, ειδικά από τη στιγμή που η επικοινωνία επηρεάζει ζωτικά τις πωλήσεις της επιχείρησης. Σε αυτές τις εποχές που ο κόσμος διστάζει όλο και περισσότερο να ψωνίσει  ακόμα περισσότερο για τις κατηγορίες σαν τη δική μας που δεν είναι είδος πρώτης ανάγκης- πρέπει να δελεάζεις το κοινό συνεχώς με νέες προτάσεις, εμπορικές και δημιουργικές, για να σε τιμήσει με την επιλογή του. Όπως προείπαμε, στη Media Markt μάς αρέσει να κοιτάμε μπροστά και είμαστε φτιαγμένοι για πρωταθλητισμό. Φυσικά εξετάζουμε εξονυχιστικά κάθε πρόταση και συμφωνία και είναι υποχρέωσή μας να περιορίσουμε μεν τις σπατάλες, αλλά όχι τις σωστές επενδύσεις. Αυτές εν προκειμένω εκφράζονται με περισσότερη και υψηλότερης ποιότητας επικοινωνία. Σε αυτό το σημείο αξίζει να τονίσουμε ότι είναι σημαντικό οι εταιρείες που αποφασίζουν να επενδύσουν σε αυτή τη χρονική συγκυρία να αντιμετωπίζονται ευνοϊκά από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, τόσο στη διαφημιστική παραγωγή όσο και στα Μέσα. Οφείλουμε με χαρά να ομολογήσουμε ότι η συντριπτική πλειονότητα αυτών είναι σύμμαχοι και, πλέον στενοί μας συνεργάτες, εφόσον όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι η ανάπτυξη του ενός περνά μέσα από την ανάπτυξη του άλλου.

adb: Ποιες θα λέγατε πως ήταν οι βασικές προκλήσεις που είχατε να αντιμετωπίσετε σε επίπεδο παραγωγής κατά τη δημιουργία της νέας καμπάνιας;

Σ.Π: 
Η βασική πρόκληση αυτής της καμπάνιας ήταν η δέσμευ- ση σε σημείο εμμονής στη λεπτομέρεια. Όταν έχεις στα χέρια σου ένα τόσο μεγαλόπνοο concept, είναι ζωτικής σημασίας η σωστή εκτέλεση, διαφορετικά κινδυνεύεις να βρεθείς με μία μετριότητα. Η διαδικασία του να μπορέσεις να δημιουργήσεις καμπάνια «Hollywood» σε συνθήκες ελληνικής διαφημιστικής πραγματικότητας και να έχει επιτυχία, απαιτεί πολλή δουλειά στη λεπτομέρεια σε όλα τα επίπεδα. Λεπτομέρεια στα σενάρια, λεπτομέρεια στη συνάφεια με το brand, ώστε αυτό που θα φτιάξεις να μην είναι ωραίο μεν, «ξένο» δε, λεπτομέρεια στην επιλογή των συνεργατών ώστε να έχεις τους καλύτερους της αγοράς. Ενδεικτικά, το casting ήταν ιδιαίτερα απαιτητικό, μια και έπρεπε να συνδυάσουμε φρέσκα πρόσωπα, όμορφες παρουσίες και με special acting skills. To γύρισμα του Φορτηγού ήταν ιδιαίτερα απαιτητικό τεχνικά, μια και έπρεπε να προσομοιάζει σε πραγματικό χολιγουντιανό αυτοκινητοκυνηγητό και πολλά άλλα. Συνολικά, το project αυτό δουλεύτηκε για 5 μήνες και πρέπει να πούμε ότι δεν θα ήταν δυνατό να ολοκληρωθεί χωρίς τη στενή και αμέριστη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων μερών.

adb: Ποιες εκτελέσεις και σε ποια μέσα περιλαμβάνει η καμπάνια; Σε τι βάθος χρόνου θα εκτείνεται;

Σ.Π:
 Η καμπάνια είναι στον αέρα με δύο θεματικά διαφημιστικά σποτ, 3 ραδιοφωνικά μηνύματα και in-store TVCs για την επικοινωνία των προϊοντικών μας μηνυμάτων. Θα βρείτε τους Πράκτορες του Τζάμπα και στο internet και τα social media, σε ρόλους που βοηθούν να καταλάβουμε καλύτερα το χαρακτήρα τους και την αποστολή τους. Πρόκειται για μία ολοκληρωμένη καμπάνια που σκοπεύουμε να απολαύσουμε για αρκετό καιρό.

adb: Το τελευταίο διάστημα έχουμε δει και άλλες καμπάνιες στο χώρο των ηλεκτρικών/ηλεκτρονικών ειδών που βασίζονται στις όμορφες παρουσίες με ανάλογο κύριο μήνυμα. Πρόκειται για νέα τάση στη συγκεκριμένη αγορά;

Σ.Π: 
Τι να πω, ίσως να συναντήθηκαν τα μεγάλα πνεύματα… Αυτό που σίγουρα μπορώ να πω αφορά τον τρόπο που δουλέψαμε εμείς. Όπως είπαμε, το project δουλευόταν 5 μήνες, με το concept να έχει παρουσιαστεί από την DDB και εγκριθεί ήδη από τον Ιούλιο. Και επειδή οι μήνες έως το On air ήταν αρκετοί για τη διασφάλιση της εχεμύθειας του concept, υπογράψαμε confidentiality agreement με τις εταιρείες παραγωγής που κλήθηκαν να κοστολογήσουν τα σενάριά μας από τις αρχές Σεπτεμβρίου. Τα γυρίσματα έγιναν τον Οκτώβριο, σε locations της Αττικής και της Κορινθίας και κράτησαν 5 ημέρες. Όπως και εσείς επισημάνατε, οι ταινίες μας είναι ιδιαιτέρως υψηλών προδιαγραφών, άλλωστε υπήρξαν κάποιοι στα Social Media που μας «κατηγόρησαν» για χρήση ταινιών από το εξωτερικό!! Μπορεί πάντως να είναι και τυχαίο, ποιος ξέρει;

adb: Και σε αυτή την καμπάνια σας το χιούμορ παίζει κυρίαρχο ρόλο. Γιατί έχετε επιλέξει να το τοποθετείτε στο επίκεντρο των ενεργειών σας;

Σ.Π:
 Το χιούμορ προφανώς «πουλάει». Στη Media Markt, όμως, είναι και μέρος της προσωπικότητάς μας. Ο χαρακτήρας της μάρκας είναι ευθύς, απλός, ειλικρινής και το χιούμορ του ταιριάζει. Παράλληλα ο κόσμος έχει καθημερινά τόσα ερεθίσματα για να σκεφτεί, προβληματιστεί, συγκινηθεί. Εμείς είμαστε ένα hypermarket ηλεκτρικών, με την απλή, καθημερινή αποστολή να πουλάμε φθηνές συσκευές και θεωρούμε ότι το να το κάνουμε με χιούμορ μάς ταιριάζει περισσότερο.

adb: Αν και η αγορά ηλεκτρικών / ηλεκτρονικών ειδών και συνακόλουθα η επικοινωνία σε αυτήν έχει να κάνει κατά κύριο λόγο με τις τιμές και τις προσφορές, εσείς επιλέγετε να επενδύετε κυρίως στη δημιουργικότητα. Τι σας έχει ωθήσει στη συγκεκριμένη στρατηγική;

Σ.Π: 
Ζούμε σε μία εποχή που οι πληροφορίες είναι τόσες πολλές που δημιουργούν απίστευτο clutter στο μυαλό του κόσμου. H ανάγκη για  διαφοροποίηση λοιπόν αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία. Όταν μάλιστα είσαι το «ράφι» που πουλά τα προϊόντα που πωλούν και άλλοι retailers, η διαφοροποίηση είναι μονόδρομος, η οποία δεν μπορεί παρά να προκύπτει από το διαφορετικό, διακριτό δημιουργικό. Αν προσθέσει κανείς και την extra βοήθεια που δίνει το διακριτό δημιουργικό στα GRPs που θέλει μία καμπάνια για να «γράψει», γίνεται εμφανές ότι η ξεχωριστή επικοινωνιακή «γραφή» έχει και σημαντική οικονομική διάσταση. Επίσης, κατά την άποψή μου, είναι παρακινδυνευμένο να διαλέγει κανείς ωραία μεν, αλλά όχι διακριτά δημιουργικά, καταλήγοντας να θυμάται το κοινό ενδεχομένως την επικοινωνία αλλά όχι το brand το οποίο «τους μιλά». Παραφράζοντας λοιπόν τη σοφή λαϊκή ρήση «η φθήνια τρώει τον παρά» θα λέγαμε ότι σε ό,τι αφορά την επικοινωνία, «η κοινοτοπία τρώει τον παρά». Βεβαίως, μην ξεχνάμε ότι ακόμα και η ευφυέστερη επικοινωνία δεν μπορεί να είναι επιτυχημένη αν δεν είναι αληθής. Μια μάρκα που τολμά να επικοινωνεί δυνατά την έννοια του «Τζάμπα» πρέπει να μπορεί να το προσφέρει. Μέρος λοιπόν της επένδυσής μας δεν αφορά μόνο στις παραγωγές και στο πλήθος των GRPs αλλά και στο γεγονός πως όλες οι προϊοντικές προσφορές μας φροντίζουμε να είναι πραγματικά οι καλύτερες τη στιγμή που επικοινωνούνται.

Οι συντελεστές

Από τη Media Markt 

Σέβη Πόντη, Νάσια Παναγοπούλου

Από τη Filmiki
Claus Dowie, Καίτη Αλεβιτσοβίτου

Από την DDB Athens
Αλέκα Παπαδία, Γιάννης Νείλας, Γιώργος Γιαννακέας, Μαρίλυ Τομή, Βιργινία Μουγκολιά, Ελένη Μουτσάτσου, Πήτερ Τσαλαπάτης, Σταύρος Μιτκούδης, Έφη Αντωνοπούλου.

Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2013

Θέλω να εξάγω. Πώς πρέπει να είναι η συσκευασία του προϊόντος για να τα καταφέρω;

  Θέλω να εξάγω. Πώς πρέπει να είναι η συσκευασία του προϊόντος για να τα καταφέρω;
Είναι γνωστό σε όλους εμάς ότι παράγουμε εξαιρετικής ποιότητας προϊόντα. Από το ελαιόλαδο μέχρι το μέλι και από το κρασί μέχρι τα γαλακτοκομικά, τα ελληνικά προϊόντα ξεχωρίζουν για την εξαιρετική τους ποιότητα και την μοναδική τους γεύση.
Όταν όμως έρχεται η ώρα, να βάλουμε την εξαιρετική πρώτη ύλη σε συσκευασία και να εξάγουμε το τελικό συσκευασμένο προϊόν, τα πράγματα δυσκολεύουν (και αυτό ισχύει για όλα τα προϊόντα, πχ τρόφιμα, καλλυντικά, χυμοί, ποτά κτλ).
Οι συσκευασίες των ελληνικών προϊόντων, εκτός λαμπρών εξαιρέσεων, είναι στην πλειοψηφία τους... κακές! Ο καταναλωτής, ως γνωστόν, αγοράζει ένα προϊόν με βάση το αν του αρέσει ή όχι η συσκευασία και στη συνέχεια αν του αρέσει το περιεχόμενο, όταν το δοκιμάσει, το ξαναγοράζει. Συνεπώς ένα κακό προϊόν σε καλή συσκευασία έχει πολλές πιθανότητες να επιτύχει τουλάχιστον στην πρώτη πώληση, ενώ ένα εξαιρετικό προϊόν σε κακή συσκευασία δεν έχει απολύτως καμία πιθανότητα αγοράς.
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει κάποιος που θέλει να συσκευάσει το προϊόν του με σκοπό τις εξαγωγές είναι η έρευνα των ξένων αγορών. Το Internet βοηθάει ώστε πολύ εύκολα και γρήγορα να πάρει πληροφορίες για τις καταναλωτικές συνήθειες των ξένων καταναλωτών καθώς και για το διεθνή ανταγωνισμό. Για παράδειγμα αν κάποιος συσκευάσει το λάδι του, με βάση τις ελληνικές καταναλωτικές συνήθειες, σε πεντόλιτρο δοχείο, δηλαδή, και θέλει να το εξάγει δε θα έχει απολύτως καμία τύχη γιατί η πιο συνηθισμένη συσκευασία σε πολλές χώρες του εξωτερικού για το ελαιόλαδο είναι τα 250ml.
Αφού λοιπόν κανείς προσδιορίσει τις ποσότητες ανά συσκευασία θα πρέπει να δημιουργήσει μία ετικέτα για το προϊόν του και ένα brand name. Το όνομα που θα δοθεί στο προϊόν θα πρέπει πρώτα να ελεγχθεί αν είναι «ελεύθερο» ή αν έχει κατοχυρωθεί από κάποιον άλλον ώστε να αποφεύγονται περιττά έξοδα. Αν είναι ελεύθερο πρέπει κανείς να σπεύσει να το κατοχυρώσει με τη βοήθεια ενός δικηγόρου.
Η ίδια η επιλογή του ονόματος του προϊόντος είναι μία ιδιαίτερα σημαντική διαδικασία. Το όνομα θα πρέπει να μπορεί να διαβαστεί από τους ξένους καταναλωτές και ιδανικά να μπορούν να το απομνημονεύσουν (ώστε να το προτείνουν σε άλλους και να δημιουργηθεί word of mouth). Στα ελληνικά προϊόντα παρατηρείται συχνά το φαινόμενο να χρησιμοποιείται το επίθετο του ιδιοκτήτη ως brand name, ώστε να τιμήσει η οικογένεια τον παππού που «φύτεψε τις πρώτες ελιές». Το «Protopapadogiannakogiorgakis» όμως ως brand name προϊόντος που απευθύνεται στην αγορά της... Κίνας δε βοηθάει.
Επίσης η ετικέτα είναι σημαντικό στοιχείο της συσκευασίας. Το να επιλέξουμε ετικέτα για το προς εξαγωγή προϊόν μας με βάση την προσωπική μας αισθητική («εχθές το βράδυ μαζευτήκαμε με τον κουμπάρο και τον θείο μου και σε όλους μας άρεσε η ετικέτα Α») δεν είναι και το πιο σωστό.
Αφού καθοδηγήσουμε τον γραφίστα σωστά, αν δεν υπάρχει το budget να ανατεθεί η δημιουργία της ετικέτας σε εταιρία Marketing, καλό είναι στις προτάσεις που θα μας κάνει να κάνουμε μία έρευνα. Μπορούμε εύκολα να δημιουργήσουμε ένα ερωτηματολόγιο και να ζητήσουμε μέσω διαδικτύου τη γνώμη των ξένων καταναλωτών σχετικά με τις προτεινόμενες συσκευασίες. (Προτείνω το Monkey survey για δημιουργία εύκολου ερωτηματολογίου δωρεάν). Στη συνέχεια το ερωτηματολόγιο μπορούμε να το στείλουμε σε φίλους και γνωστούς που ζουν στο εξωτερικό και να τους ζητήσουμε να το προωθήσουν σε δικούς τους γνωστούς.
Έτσι παίρνοντας τη γνώμη των καταναλωτών στους οποίους απευθύνεται το προϊόν (γιατί ο κουμπάρος και ο θείος δεν θα το αγοράσουν ποτέ) το προϊόν μας έχει σημαντικές πιθανότητες επιτυχίας εν τη γενέσει του και εμείς γλιτώνουμε χρόνο και χρήμα καθώς μία κακή συσκευασία ή μία συσκευασία ξένη στις συνήθειες των καταναλωτών ΔΕΝ θα πουλήσει και θα πρέπει να τη ξαναφτιάξουμε.
Αντίστοιχη έρευνα και μάλιστα ενδελεχή, πρέπει να γίνει και για την τιμή πώλησης του προϊόντος. Ο στόχος είναι η τιμή μας να είναι αφενός ανταγωνιστική και αφετέρου να βγάζουμε το μέγιστο δυνατό κέρδος.

ΔΩΡΕΑΝ λεπτά, MB και SMS απο την Cosmote




Κάνε και εσύ δώρα επικοινωνίας στα αγαπημένα σου πρόσωπα Cosmote σου δίνει την δυνατότητα να χαρίσεις δώρα. Μπες εδώ και χάρισε!
https://xmas.cosmote.gr/gifts

Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2013

“Τι κάνεις τώρα;” ή ο ρόλος του twitter στο σύγχρονο marketing

Έχει περάσει περίπου ένας χρόνος από τότε που το έγκριτο επιστημονικό περιοδικό Harvard Bussiness Review χρησιμοποιούσε τον προβοκατόρικο τίτλο Fire your Marketing Manager and hire your Community Manager*, επιδιώκοντας να τονίσει καθ΄υπερβολήν τη “συμμετοχή” των social media, στην διοίκηση μιας επιχείρησης.
Αν και ο συγγραφέας του άρθρου δε φαίνεται πως έχει ως στόχο να προτρέψει τις επιχειρήσεις να προβούν σε μαζικές απολύσεις, σε κάθε περίπτωση όμως διαπιστώνει μια μεγάλη αληθεια:
Τα Νέα Μέσα (new media) έχουν εκμηδενίσει την απόσταση της διαπροσωπικής επαφής, χωρίς μάλιστα να κουβαλούν τη ρετσινιά μιας απρόσωπης και ομοιογενοποιημένης τεχνολογίας.
Η παρουσία ενός Community Manager που έχει την ευθύνη να παρακολουθεί και να συμμετέχει σε διαδικτυακές κοινότητες, αποτελεί μια σύγχρονη μορφή marketing που ήδη είναι καθεστώς σε μια σειρά από μεγάλες επιχειρήσεις στην Ευρώπη και στις Η.Π.Α.
Τι καθιστά όμως σε κάθε περίπτωση τη μικρή γειτονιά του twitter διαφορετική και πιο ελκυστική για τις εταιρικές καμπανιες από τα υπόλοιπα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και δει από το πολυδιαφημισμένο facebook;

H αμεσότητα της επικοινωνίας
Το σύγχρονο marketing μας εξιστορεί ένα εντελώς “ατομικό’ storytelling κάθε μπράντας που θα ανταποκρίνεται στις ιδαίτερες και μοναδικές αναγκες κάθε καταναλωτή. Η προσπάθεια κάθε εταιρείας να εστιάζει στα προσωπικά μοτίβα και πρότυπα συμπεριφοράς καθιστά το twitter, ένα αν μη τι άλλο, σημαντικό εργαλείο έρευνας και επαφής. Ο Community Manager (ή Social Media Director) έχει την ευθύνη να καταγράψει τις συγκεκριμένες ανάγκες, να τις κατηγοριοποιήσει και να τις μεταφέρει ως inpout στη βάση δεδομένων της εταιρείας. Από τα δεδομένα αυτά θα προκύψουν τα “νέα προϊόντα” που θα βασίζονται σε αυτή την ταυτόχρονη και συνδυαστική δουλειά δύο διαφορετικών “συστημάτων” (interoperability)

Το Προφίλ των χρηστών.

Παραδοσιακά οι χρήστες που το χρησιμοποιούν εντάσσονται σε πολύ συγκεκριμένα target groups διαθετούν πολύ μεγαλύτερη “κοινωνική επιρροή”. Με μέσο όρο ηλικίας περίπου τα 40-45, βρίσκονται στον ευρύτερο χώρο της αγοράς, της επικοινωνίας, της διαφήμισης. Κάτι τέτοιο βοηθάει τη διαδικασία εκχύλισης (spill-over) μιας πληροφορίας, ενός μηνύματος και εν τέλει ενός προϊόντος με τρόπο αποτελεσματικό και στοχευμένο. Πολλοί αναλυτές-διαφημιστές υποστηρίζουν πως η μαζική επικοινωνία έχει προ πολλού παρέλθει. Σε καιρούς κρίσης, σίγουρα αυτό το φαινόμενο διογκώνεται. Εκείνο που μπορεί να καταστήσει πιο έξυπνες (smart) και καινοτόμες και τις διαφημιστικές καμπάνιες και επομένως πιο ελκυστικά τα προϊόντα, είναι να “ταυτίζονται” με τα χαρακτηριστικά του καθενός διαχειριστή ξεχωριστά, διακριτά και απόλυτα. Ένα online PR-customer service.

Δεν αρκεί λοιπόν κάποιος Community Manager να ‘πιάνει τον σφυγμό” των κοινοτήτων και να αντιλαμβάνεται τι κλίμα επικρατεί. Οφείλει και πρέπει να προχωρήσει ένα βημα παραπέρα. Να κρατήσει την αμοιβαιότητα στη σχέση. Να ανταποκριθεί στις ιδέες, τις αξίες, τα πάθη τα πνευματικά ενδιαφέροντα του εν δυνάμει “πελάτη”.Να δημιουργήσει ένα κανάλι επικοινωνίας με το “κοινό της επιχείρησης”. Ακόμα και ένα εργαλείο άμεσης διαχείρισης κρίσεων.
Γιατί πολύ απλά το twitter προσφέρει την άμεση αλληλεπίδραση, μια και έχεις 140 χαρακτήρες για να απαντήσεις στο εξής απλό αλλά καθόλα σημαντικό ερώτημα:’ Τι κάνεις τώρα;