Publicis Omnicom Group: Ο νέος γίγαντας της επικοινωνίας

Η συγχώνευση του αμερικανικού πολυεθνικού ομίλου επικοινωνίας Omnicom με τον γαλλικό πολυεθνικό όμιλο Publicis, διεκδικεί δικαιωματικά τα σκήπτρα της σημαντικότερης είδησης της χρονιάς, δημιουργώντας νέα δεδομένα για την παγκόσμια κοινότητα της βιομηχανίας της επικοινωνίας.

ΜediaMarkt: Μια καμπάνια «Hollywood»

Το επικοινωνιακό μήνυμα της Media Markt διευκολύνει τη δημιουργική αποστολή διότι είναι μονοσήμαντο. Στόχος μας είναι να περάσουμε ένα μόνο μήνυμα, αυτό που κάνουμε πολύ καλά, τις χαμηλές τιμές.

10 Φράσεις που θα σας δώσουν ενέργεια

Γιατί η εμψύχωση του εαυτού μας είναι η αρχή των πάντων!

10+1 πράγματα που δεν γνωρίζεις για το κρύο

Στην πραγματικότητα, η κατανάλωση αλκοόλ μειώνει την θερμοκρασία του πυρήνα του σώματος

Απονεμήθηκε το Νόμπελ Ειρήνης

Με την υπόσχεση ότι θα αγωνιστεί για έναν κόσμο πιο ασφαλή και καλώντας όλες τις χώρες που δεν το έχουν πράξει ακόμη να καταστρέψουν το χημικό οπλοστάσιό τους, ο επικεφαλής του Οργανισμού για την απαγόρευση των χημικών όπλων (ΟΑΧΟ) Αχμέτ Ουζουμτζού παρέλαβε

Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2014

Έκθεση ΣΟΚ: 6,6 εκατομμύρια παιδιά πέθαναν το 2012

 
-Οι θάνατοι θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί-Δραματική η κατάσταση για την παιδική εργασία-Σημαντική πρόοδος συνολικά για τη θνησιμότητα κάτω των 5 ετών
Σοκάρει η έκθεση της UNICEF, «Η Κατάσταση των Παιδιών στον Κόσμο 2014» για τα 2,2 δισεκατομμύρια παιδιά του κόσμου. Αν και από το 1990 μέχρι σήμερα σώθηκαν 90 εκατομμύρια παιδιά, ωστόσο μόλις το 2012 πέθαναν 6,6 εκατομμύρια παιδιά κάτω από τα πέντε έτη.
Οι αιτίες μάλιστα που τα οδήγησαν στο θάνατο, σύμφωνα με την έκθεση θα μπορούσαν να είχαν προληφθεί, γεγονός που παραβιάζει το θεμελιώδες δικαίωμα των παιδιών να επιβιώσουν και να αναπτυχθούν.
Συγκλονιστικά και τα υπόλοιπα στοιχεία της έκθεσης της UNICEF. Το 15% των παιδιών του κόσμου απασχολούνται σε εργασίες που δεν θα έπρεπε. Ο λόγος είναι ότι από την μια πέφτουν θύματα οικονομικής εκμετάλλευσης και από την άλλη παραβιάζεται το δικαίωμά τους στη μάθηση και το παιχνίδι.


Επίσης, το 11% των κοριτσιών παντρεύονται πριν από τα 15 τους χρόνια, θέτοντας σε κίνδυνο τα δικαιώματά τους στην υγεία, την εκπαίδευση και την προστασία.
Σημαντική είναι η διαφορά ανάμεσα στα παιδιά φτωχών γονιών και των πλουσίων. Οι φτωχές μητέρες διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο επιπλοκών κατά τη διάρκεια του τοκετού. Τα φτωχά παιδιά έχουν 2,7 λιγότερες πιθανότητες να έχουν ειδικευμένο προσωπικό κατά τη γέννηση τους από τα πλουσιότερα.
Συγκεκριμένα στο Νίγηρα μόνο το 39% των αγροτικών νοικοκυριών έχουν πρόσβαση σε ασφαλές πόσιμο νερό, την ώρα που όλα τα αστικά νοικοκυριά έχουν. Στο Τσαντ, μόνο 44 κορίτσια εισέρχονται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ενώ εισέρχονται 100 αγόρια.

Οι θετικές νότες...
Δεν λείπουν ωστόσο οι θετικές εξελίξεις στην πολύχρονη προσφορά της UNICEF. Από το 1989 που υπεγράφη η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού το 1989 έχει σημειωθεί μεγάλη πρόοδος σε πολλούς τομείς, σύμφωνα με την Έκθεση. Ορόσημο παραμένει το 2015, για τους Αναπτυξιακούς Στόχους της Χιλιετίας.
Αν τα ποσοστά θνησιμότητας είχαν παραμείνει στα επίπεδα του 1990 θα είχαν πεθάνει 90 εκατομμύρια παιδιά, τα οποία σώθηκαν. Σημαντικά βοήθησαν οι εμβολιασμοί, η υγεία και η πρόοδος των στην παροχή υπηρεσιών υγιεινής και νερού.
Στην Ελλάδα η θνησιμότητα κάτω των 5 ετών μειώθηκε από 38 θανάτους ανά 1.000 ζώντα νεογνά το 1970, σε 13 το 1990, σε 8 το 2000 και σε 5 το 2012. Αυτό σημαίνει ότι η θνησιμότητα μειώθηκε κατά 62% από το 1990 και κατά 38% από το 2000.
Η καχεξία μειώθηκε από το 1990 κατά 37% λόγω της βελτίωσης της διατροφής. Αυξημένη είναι η εγγραφή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Μέχρι το 2011 81 στα 100 παιδιά ακόμη και στις λιγότερο αναπτυγμένες χώρες πήγαιναν σχολείο, ενώ το 1990 53 στα 100.


Η έκκληση της UNICEF
Με στόχο να αντιμετωπιστούν οι ελλείψεις η UNICEF απηύθυνε έκκληση για μεγαλύτερη προσπάθεια και καινοτομία, διακηρύσσοντας ότι «κάθε παιδί μετράει». Παροτρύνει για αύξηση των επενδύσεων σε καινοτομίες οι οποίες θα επανορθώσουν το σφάλμα του αποκλεισμού.
Επισημαίνει δε, τη σημασία της συλλογής δεδομένων για την επίτευξη προόδου για τα παιδιά και για την αποκάλυψη της άνισης πρόσβασης σε βασικές υπηρεσίες και προστασία, που χαρακτηρίζει τη ζωή τόσων πολλών παιδιών.

Πηγή:www.newsbomb.gr

Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2014

Καριέρα και Γενιά «Υ»: Ποια είναι και πως αλλάζει το status quo της εργασιακής μας ζωής

Η σχέση εργοδότη-εργαζόμενου και η εργασία εν γένει έχουν πληγεί αρκετά τα τελευταία χρόνια λόγω των εξελίξεων στο ευρύτερο κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον. Αυτό ώθησε πολλούς από εμάς που εμπλεκόμαστε άμεσα με την εργασιακή απασχόληση να βάλουμε στο μικροσκόπιο τα νέα δεδομένα, περιλαμβάνοντας ακόμα και τους υπαλλήλους, θέματα απόδοσης, παραγωγικότητας κ.λπ.

Για να μπορούμε όμως να μιλάμε με ρεαλιστικούς όρους θα πρέπει ναι μεν να είμαστε σε θέση να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που υπάρχουν σήμερα στον εργασιακό χώρο, αλλά ταυτόχρονα να αφουγκραστούμε αυτό που μας περιμένει αύριο. Και το αύριο είναι η Generation «Y», η οποία ήδη μπαίνει δυναμικά στον εργασιακό στίβο και καθώς περνά ο καιρός θα εξελίσσεται επαγγελματικά όλο και περισσότερο. Με αυτή την έρευνα θελήσαμε να δώσουμε «φωνή» στους αυριανούς συναδέλφους και συνεργάτες που θα έχουμε όλοι. Σκοπός μας ήταν να εξετάσουμε με ποια κριτήρια σκοπεύουν να χτίσουν την επαγγελματική τους σταδιοδρομία, πώς θα αξιολογούν τους μελλοντικούς τους εργοδότες και σε ποιες εταιρείες θα ήθελαν να εργαστούν.
Η γενιά με τα περισσότερα nicknames Τα ευρήματα είναι πολλά και ενδιαφέροντα. Προσπαθώντας να σκιαγραφήσουμε αυτή τη γενιά, διαπιστώνει κανείς πως είναι η πρώτη γενιά στην ιστορία που έχει τόσα nicknames. Yers, Milenials, Echo-Boomers, Net Generation. Και κάθε ένα από αυτά έχει τη σημασία του. Οι Yers θέλουν να ξέρουν το «γιατί», εμβαθύνουν, εστιάζουν στις αιτίες για να βρουν λύση στο πρόβλημα. Αποκαλούνται και Echo-Boomers γιατί είναι η μεγαλύτερη σε μέγεθος γενιά μετά από τους Baby Boomers και Net Generation, γιατί είναι δικτυωμένοι παντού και τεχνολογικά πιο καταρτισμένοι από κάθε άλλη γενιά. Το βλέπουμε γύρω μας ήδη. Είναι νέοι επαγγελματίες, έξυπνοι και δυναμικοί. Εξοπλισμένοι σαν αστακοί με BlackBerrys, laptops, tablets και άλλες συσκευές, η Generation «Y» είναι plugged-in 24 ώρες την ημέρα, 7 ημέρες την εβδομάδα και ζει ανάμεσά μας.

Οι Yers θέλουν mobility στην εργασία τους, τουϊτάρουν και ανεβάζουν φωτογραφίες στο Instagram την ώρα της δουλειάς, αλλά ταυτόχρονα αποδίδουν κατά μέσο όρο περισσότερο από κάθε άλλη γενιά. Είναι δικτυωμένοι όχι απλά γιατί το απαιτεί η εργασία, αλλά γιατί μεγάλωσαν και ζουν μέσα στην τεχνολογία. Έτσι επικοινωνούν, με αυτό τον τρόπο πια εκφράζονται, εκεί αγοράζουν και εκεί καταναλώνουν. Θέλουν να δουλεύουν πολύ αλλά δε θέλουν η δουλειά να είναι η ζωή τους. Είναι η γενιά που θα διοικεί ομάδες με μεγαλύτερους ηλικιακά υφισταμένους της και θα προάγεται επαγγελματικά πιο γρήγορα και εύκολα. Είναι άτομα διατεθειμένα να εργαστούν σκληρά αλλά έχουν και απαιτήσεις. Κι αυτές οι απαιτήσεις περιγράφονται, μέσα από την έρευνα, από το 80% των ερωτηθέντων σε ένα εργασιακό περιβάλλον με ήθος και δυνατότητες εσωτερικής εκπαίδευσης. Ακολουθούν η ισχυρή εταιρική κουλτούρα, η καινοτομία και το ενδιαφέρον της εταιρείας για το περιβάλλον.

Πάνω από 70% των νέων θεωρεί ότι η εταιρική εικόνα είναι σημαντικός παράγοντας στην επιλογή εργοδότη. Τα super brands επωφελούνταν πάντα ως εργοδότες από το γεγονός αυτό. Όλοι θα ήθελαν ιδανικά να εργαστούν για την Google ή την Apple. Μόνο που τώρα θα πρέπει να αποδεικνύουν έμπρακτα όλες οι επιχειρήσεις πως πέρα από ένα δυνατό brand name, είναι όντως και ιδανικοί εργοδότες. Οι Yers είναι έτοιμοι για αλλαγή πορείας ανά πάσα στιγμή, θα αποτελέσουν τον πιο δημιουργικό πυρήνα σε μια επιχείρηση, όσο τους δίνονται ευκαιρίες εξέλιξης. Δεν θα μείνουν σε μια εταιρεία για δέκα χρόνια στάσιμοι. Δεν θα τους κρατήσει για πάντα το μεγάλο brand αν δουν πως τους δίνονται αλλού προκλήσεις. Μπορεί ακόμα και να δοκιμάσουν ένα δικό τους start-up σχήμα, όπως έχουμε δει τα τελευταία χρόνια.

ΠροσαρμοστικότηταΤο πιο σημαντικό κρύβεται σε μια λέξη. Προσαρμοστικότητα. Η Γενιά «Υ» προσαρμόζεται στο περιβάλλον και τις αλλαγές του πιο γρήγορα από κάθε άλλη γενιά και αυτό είναι το κλειδί σήμερα. Είναι η γενιά που δε θέλει πια στερεότυπα στον εργασιακό χώρο ή σχήματα command-and-control και απενοχοποιεί εργασιακές συμπεριφορές και στάσεις ζωής. Αισθάνεται υπεύθυνη για την πορεία και την επιτυχία της καριέρας της. Κάθε αποτυχία θεωρείται για τους Yers μια ευκαιρία για να προσπαθήσουν ξανά. Αυτό από μόνο του είναι καθοριστικό.

Οι Echo-Boomers δεν θα εναποθέσουν την επαγγελματική τους εξέλιξη στον Manager τους, αλλά θα προσπαθούν διαρκώς να δημιουργούν οι ίδιοι ευκαιρίες για να αναπτύξουν το επαγγελματικό τους status quo, τη δικτύωσή τους εντός και εκτός οργανισμού, να εμπλακούν σε νέα εργασιακά «χωράφια» και να αναπτύξουν νέες συνεργασίες. Μη τους υποτιμήσετε και μην τους αγνοήσετε. Είναι η γενιά που έχει μπει στον εργασιακό στίβο με τα περισσότερα προσόντα από κάθε άλλη και ήδη έχει δεχτεί μεγάλο πλήγμα λόγω της κρίσης που αποδυναμώνει αρκετά τη νεανική απασχόληση. Με τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης θα είναι όλο και πιο εμφανείς οι αλλαγές. Η γενιά με το σύνδρομο του Peter Pan (λόγω της κρίσης αδυνατεί να εγκαταλείψει την οικογενειακή εστία νωρίς) φέρει μαζί της δώρα που κανείς δεν πρέπει να φοβάται. Μαζί με την κρίση και όσα μαθαίνουμε πια είμαστε σε θέση να αναδιοργανωθούμε και να προσαρμοστούμε όλοι στα νέα δεδομένα. Εργαζόμενοι και εργοδότες.
Πρόκληση η προσέλκυση και διατήρηση ταλέντων Ως προς τη Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού, κάποιες γενικές κατευθυντήριες γραμμές που προκύπτουν βάσει της έρευνας αφορούν στη σημασία τόσο της προσέλκυσης όσο και της διατήρησης και ανάπτυξης των νέων υπαλλήλων. Ως προς την προσέλκυση νέων ταλέντων πρέπει συστηματικά να προβάλουν τις ευκαιρίες μάθησης και ανάπτυξης καριέρας που προσφέρει ο οργανισμός τους. Να υπάρχει σωστή διαχείριση της εταιρικής εικόνας μέσα από την προβολή των εταιρικών αποτελεσμάτων και του καλού ονόματος και της φήμης της εταιρείας. Να δίνεται έμφαση στο ταίριασμα του υποψήφιου με τις αξίες του οργανισμού και να προβάλλεται η κουλτούρα της εταιρείας ως προς την «εργασιακή ασφάλεια» που παρέχει.

Όσον αφορά στη διατήρηση και την ανάπτυξη, θα πρέπει να δοθεί έμφαση στο σχεδιασμό έργων με προκλήσεις, στην ύπαρξη συστημάτων προγραμματισμού και ανάπτυξης καριέρας με ενεργή συμμετοχή των νέων στο σχεδιασμό της, ενθάρρυνση της συμμετοχής σε διατμηματικά έργα, δημιουργία career paths, κάθετα και οριζόντια μέσα στην επιχείρηση, καθώς και προγράμματα εξισορόπησης προσωπικής – εργασιακής ζωής. Η γενιά «Υ», προς έκπληξη πολλών, δίνει μεγάλη έμφαση στις ηθικές αξίες, οπότε ας μην εκληφθεί πως έρχεται για να ακυρώσει κάθε τι παλιό ή εδραιωμένο. Έρχεται όμως να το αμφισβητήσει και να το αλλάξει προς το καλύτερο, όπου αυτό απαιτείται. Κάθε οργανισμός πλέον θα πρέπει να προσαρμοστεί για να υποδεχτεί μια γενιά πολλά υποσχόμενη, σε μια εποχή που εργασιακά χωλαίνει και να την εξελίξει δημιουργώντας και ενισχύοντας το εργασιακό περιβάλλον προς όφελος όλων.

Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2014

Instagram: Οδήγησε στην φυλακή ηγετικό στέλεχος του Μεξικάνικου καρτέλ


Είναι γνωστό ότι μας παρακολουθούν από παντού. Δείτε τις παρακάτω φωτογραφίες οι οποίες έβαλαν στην κυριολεξία μέσα στην φυλακή έναν από τους “άρχοντες των ναρκωτικών” του Μεξικάνικου καρτέλ.
Ακριβά αυτοκίνητα, ιδιωτικά αεροπλάνα, ένα επιχρυσωμένο AK-47 και φυσικά φωτογραφίες με την Paris Hilton φαίνεται πως πρόδωσαν την τοποθεσία του και τις ενέργειες του δίνοντας σημαντικές πληροφορίες στις αρχές οι οποίες τον παρακολουθούσαν μέσω του λογαριασμού του στο Instagram.

Έρευνα Social Media από το Eltrun του ΟΠΑ: YouTube: Tο δημοφιλέστερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης


Είναι εμφανές πλέον το στάδιο ωριμότητας των Ελλήνων όσον αφορά στα social media, αφού υπάρχει αυξητική τάση σε αυτά, ενώ αρχίζει και δημιουργείται μια ενδιαφέρουσα κοινότητα χρηστών και για τα όχι τόσο γνωστά Instagram, Foursquare, Flickr και Googleplus.
Ολοκληρώθηκε πρόσφατα η ετήσια Έρευνα Κοινωνικής Δικτύωσης 2013-2014, του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Επιχειρείν-ELTRUN (www.eltrun.gr), του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, στην οποία συμμετείχαν 1250 χρήστες κοινωνικών δικτύων απαντώντας σε ένα δομημένο ερωτηματολόγιο την περίοδο Νοέμβριος – Δεκέμβριος 2013.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το πιο διαδεδομένο πλέον μέσο κοινωνικής δικτύωσης είναι το YouTube (93%), στη δεύτερη θέση έρχεται το Facebook (82%), ενώ στις επόμενες θέσεις βρίσκονται το LinkedIn (61%), τα review pages (58%), τα blogs (49%) και το Twitter (46%).

Ο Γεώργιος Δουκίδης, καθηγητής ΟΠΑ και Διευθυντής του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Επιχειρείν-ELTRUN αναφέρει χαρακτηριστικά: «Τα αποτελέσματα της έρευνας σκιαγραφούν το στάδιο υψηλής ωριμότητας των Ελλήνων χρηστών social media αφού ήδη χρησιμοποιούν και όχι τόσο γνωστά μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αξιοποιούν το YouTube ως κανάλι/μηχανή αναζήτησης και ειδησεογραφίας, και επηρεάζονται αρκετά στις αγορές τους από τα ψηφιακά μέσα».

Το YouTube ως μηχανή αναζήτησηςΟι Έλληνες χρήστες του YouTube δηλώνουν σε ποσοστό 77% ότι το χρησιμοποιούν για την ακρόαση τραγουδιών και σε ποσοστό 68% ότι αναζητούν «πράγματα που τους ενδιαφέρουν», γεγονός που δείχνει την ανάπτυξη της χρήσης του ως μηχανή αναζήτησης. Επίσης, ένα 30% το χρησιμοποιεί συχνά για να ενημερωθεί για την επικαιρότητα, γεγονός που καταγράφει την δυναμικότητα του YouTube και ως εναλλακτικό κανάλι ειδησεογραφίας.

Ενεργητικοί οι Έλληνες χρήστες FacebookH χρήση του Facebook ορίζεται ως ενεργητική (προβολή απόψεων, επικοινωνία, παίξιμο παιχνιδιών κλπ) και ως παθητική (παρακολούθηση διαφημίσεων, εξελίξεων και φίλων). Η πλειοψηφία των Ελλήνων χρηστών (64%) είναι κυρίως ενεργητικοί χρήστες και μόνο 31% είναι παθητικοί. Ένα 5% δηλώνει ότι χρησιμοποιούν σε ίδια συχνότητα τις ενέργειες των δύο κατηγοριών.
Σημαντικό είναι το στοιχείο ότι παρόλο που οι χρήστες είναι ενημερωμένοι (93%) για τον τρόπο προφύλαξης των προσωπικών τους δεδομένων, ένας στους τρεις δηλώνει ότι σπάνια ελέγχει τις ρυθμίσεις ασφαλείας του λογαριασμού του, και ένας στους δύο σπάνια εξατομικεύει το προφίλ του. Το 1/3 των χρηστών έχει πάνω από 500 φίλους, με μόνο το 25% να γνωρίζει ή να έχει συναντήσει τουλάχιστον μια φορά το 100% αυτών, τάση πιθανώς επικίνδυνη ιδιαίτερα για χρήστες νεαρών ηλικιών.

Αυξάνεται συνεχώς η χρήση του LinkedInΗ διείσδυση του LinkedIn είναι πλέον ουσιαστική, κυρίως λόγω της ανεργίας και της εργασιακής αβεβαιότητας, αφού τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του είναι η προβολή των προσωπικών και επαγγελματικών στοιχείων των χρηστών (95%) και η επαγγελματική στήριξη των ατόμων που βρίσκονται στο δίκτυο τους (78%).

Αμφιλεγόμενο το περιεχόμενο πολλών tweetsΗ χρήση του Twitter αυξάνεται, αφού ένας στους τρεις χρήστες δηλώνει ότι κάνει like/favorite συχνά τα tweets που συναντά, και ένας στους τέσσερις κάνει share σχόλιο ή video. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχει κάποιος προβληματισμός όσον αφορά ανακριβή γεγονότα και αντιεπαγγελματικά/σεξιστικά/ρατσιστικά tweets. Όσοι δεν το χρησιμοποιούν, δηλώνουν ότι δεν ταιριάζει με τον τρόπο ζωής τους (57%) ή δεν είναι εξοικειωμένοι με αυτό (42%).

Τέλος, οι χρήστες των social media δηλώνουν την ουσιαστική αξιοποίηση του διαδικτύου ως πηγή πληροφόρησης πριν την αγορά ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Πιο συγκεκριμένα, 7 στους 10 χρήστες δηλώνουν ότι πρώτα ψάχνουν πληροφορίες στο διαδίκτυο για το προϊόν ή υπηρεσία που επιθυμούν και στη συνέχεια πραγματοποιούν την αγορά σε φυσικά καταστήματα, ενώ 1 στους 2 μετά την αναζήτηση πραγματοποιεί και την αγορά ηλεκτρονικά.

Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2014

Αυτό είναι το νέο 10 ευρω (ΦΩΤΟ)


Αυτό είναι το νέο 10 ευρω

















Αυτό είναι το νέο 10 ευρω στις 23 Σεπτεμβρίου 2014 η κυκλοφορία του Στις 13 Ιανουαρίου 2014, ο Yves Mersch, μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΕΚΤ, παρουσίασε επισήμως το νέο τραπεζογραμμάτιο των 10 ευρώ στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που πραγματοποιήθηκε στην ΕΚΤ, στη Φρανκφούρτη της Γερμανίας. Το τραπεζογραμμάτιο αυτό έχει ανανεωμένο σχέδιο καθώς και ορισμένα ενισχυμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας. Το νέο τραπεζογραμμάτιο θα αρχίσει να κυκλοφορεί στη ζώνη του ευρώ στις 23 Σεπτεμβρίου 2014 Το τραπεζογραμμάτιο των 10 ευρώ της νέας σειράς «Ευρώπη» θα τεθεί σε κυκλοφορία στις 23 Σεπτεμβρίου 2014. Αυτό σημαίνει ότι όλοι οι ενδιαφερόμενοι φορείς θα έχουν αρκετό χρόνο να προετοιμαστούν για μια ομαλή μετάβαση. Το νέο τραπεζογραμμάτιο των 10 ευρώ θα αναγνωρίζεται εύκολα καθώς το σχέδιο του είναι παρόμοιο με το σχέδιο του αντίστοιχου τραπεζογραμματίου της πρώτης σειράς. Για τον σχεδιασμό του έχει αξιοποιηθεί η τεχνολογική πρόοδος στον τομέα της παραγωγής τραπεζογραμματίων. Έτσι, το τραπεζογραμμάτιο είναι ακόμη ασφαλέστερο έναντι της παραχάραξης αλλά και πολύ πιο ανθεκτικό. Η εισαγωγή των τραπεζογραμματίων της σειράς «Ευρώπη» θα γίνει σταδιακά στη διάρκεια αρκετών ετών. Τα τραπεζογραμμάτια ευρώ αποτελούν απτό σύμβολο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επί του παρόντος, 334 εκατομμύρια άνθρωποι σε 18 χώρες χρησιμοποιούν το ευρώ. Σήμερα, ο Yves Mersch, μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΕΚΤ, παρουσίασε επισήμως το νέο τραπεζογραμμάτιο των 10 ευρώ και ανακοίνωσε ότι θα τεθεί σε κυκλοφορία στις 23 Σεπτεμβρίου 2014. Μεταξύ άλλων, ο κ. Mersch δήλωσε: «Δώδεκα χρόνια αφότου τέθηκαν σε κυκλοφορία τα τραπεζογραμμάτια και τα κέρματα ευρώ, είναι εύκολο να θεωρούμε το ευρώ δεδομένο και να ξεχνάμε πόσο φιλόδοξο, στην ουσία τολμηρό, εγχείρημα ήταν η εισαγωγή του. Το ενιαίο νόμισμα βοήθησε να έρθουν κοντά εκατομμύρια Ευρωπαίοι, με σεβασμό στη διαφορετικότητά μας, και τα τραπεζογραμμάτια και τα κέρματα αποτελούν απτό σύμβολο της αποφασιστικότητάς μας να στηρίξουμε την Ευρωπαϊκή Ένωση. Όταν λέμε “Ευρώ. Το δικό μας νόμισμα”, το εννοούμε πραγματικά!». Το νέο τραπεζογραμμάτιο των 10 ευρώ έχει κοινά στοιχεία με εκείνο που εκδόθηκε για πρώτη φορά το 2002. Έχει όμως αποκτήσει νέα εμφάνιση και ορισμένα νέα και ενισχυμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας. Για παράδειγμα, όπως και το νέο τραπεζογραμμάτιο των 5 ευρώ, περιλαμβάνει μια προσωπογραφία της Ευρώπης – μιας μορφής της ελληνικής μυθολογίας από την οποία προέρχεται και το όνομα της ηπείρου μας – στο ολόγραμμα και στο υδατογράφημα. Στη διάρκεια της επίσημης παρουσίασης, ο κ. Mersch σχολίασε επίσης: «Σήμερα μας δίνεται η ευκαιρία να τονίσουμε πόσο σημαντικό είναι να διατηρείται η εμπιστοσύνη των ανθρώπων στο ευρώ. Ένας από τους βασικούς λόγους για την εισαγωγή της νέας σειράς τραπεζογραμματίων είναι να διασφαλίσουμε ότι όλοι όσοι τα χρησιμοποιούν μπορούν να συνεχίσουν να το κάνουν υπό συνθήκες απόλυτης εμπιστοσύνης». Όπως και τα τραπεζογραμμάτια της πρώτης σειράς, η γνησιότητα του νέου τραπεζογραμματίου των 10 ευρώ θα επαληθεύεται πολύ εύκολα με την αφή αλλά και οπτικά, με τη μέθοδο των τριών ελέγχων: «έλεγχος με την αφή, οπτικός έλεγχος, εξέταση υπό γωνία». Εκτός από την προσωπογραφία της Ευρώπης στο ολόγραμμα και στο υδατογράφημα, τα τραπεζογραμμάτια περιλαμβάνουν έναν αριθμό με βαθυπράσινο χρώμα, ο οποίος αλλάζει χρώμα από βαθύ πράσινο σε βαθύ μπλε όταν το τραπεζογραμμάτιο παρατηρείται υπό γωνία. Χάρη στη νέα προστατευτική επίστρωση που διαθέτουν, τα τραπεζογραμμάτια των 5 και των 10 ευρώ της σειράς «Ευρώπη» είναι ανθεκτικότερα στη φθορά. Με άλλα λόγια, δεν θα χρειάζεται να αντικαθίστανται τόσο συχνά, πράγμα που θα συμβάλει στη μείωση του κόστους αλλά και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Με την πάροδο του χρόνου, το Ευρωσύστημα θα αναβαθμίσει σταδιακά, κατά αύξουσα ονομαστική αξία, όλα τα τραπεζογραμμάτια ευρώ. Το Ευρωσύστημα λαμβάνει μέτρα για να στηρίξει τη διαδικασία προσαρμογής των μηχανημάτων επεξεργασίας μετρητών και των συσκευών εξακρίβωσης της γνησιότητας μέχρι την ημερομηνία εισαγωγής του νέου τραπεζογραμματίου τον Σεπτέμβριο. Οι κάτοχοι τέτοιου εξοπλισμού καλούνται να επικοινωνήσουν με τους κατασκευαστές ή τους προμηθευτές τους το συντομότερο δυνατόν προκειμένου να προετοιμαστούν για το νέο τραπεζογραμμάτιο των 10 ευρώ ΠΗΓΗ:ecb.europa.eu

www.dikaiologitika.gr

Κυριακή 12 Ιανουαρίου 2014

H Βιομηχανία του chat

H Βιομηχανία του chat
Οταν ο ιδρυτής του Facebook, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, πρόσφερε 3 δισ. δολάρια για να εξαγοράσει μια εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων που δεν είχε ακούσει κανένας στην Ελλάδα, όλοι αναρωτήθηκαν τι είναι αυτό που κάνει το Snapchat, το εν λόγω chat application, τόσο σημαντικό. Η έκπληξη έγινε ακόμη μεγαλύτερη, όταν ο 23χρονος ιδρυτής του απέρριψε την πρόταση. Πρόκειται για σύνδρομο μεγαλείου, διαπραγματευτικό χειρισμό ή όντως η εφαρμογή που έχει ανοίξει την όρεξη του Facebook είναι ό,τι πιο «καυτό» μπορεί να συμβεί στο κινητό μας;
Η απάντηση βρίσκεται δίπλα μας. Ρίξτε μια ματιά στην οικογένειά σας, στους συναδέλφους σας ή στον ίδιο σας τον εαυτό. Πόσοι είναι κολλημένοι στο smartphone τους αυτήν τη στιγμή; Κάποιοι μπορεί να χαζεύουν Facebook, άλλοι να παίζουν παιχνίδι, όμως οι περισσότεροι, ιδιαίτερα οι νέοι, «τσατάρουν». Επικοινωνούν δηλαδή μέσω των εφαρμογών γραπτών μηνυμάτων, όπως το WhatsApp, το Viber, το Google Hangouts ή και το Messenger του Facebook, όπου δεν χρεώνονται και μπορούν, εκτός από κείμενο, να ανταλλάσσουν φωτογραφίες, βίντεο, φωνητικά μηνύματα, «αυτοκόλλητα», ενίοτε να παίζουν και παιχνίδια. Ο τρόπος επικοινωνίας της νέας εποχής είναι το «τσατ». Και αυτό δεν απειλεί πλέον μόνο τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, από τις οποίες οι εφαρμογές αυτές «κλέβουν» πελάτες, αλλά και το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο του πλανήτη.
«Εκμηδενίζει την απουσία»
Το σίγουρο είναι πως αλλάζει ακόμη και τη γλώσσα που χρησιμοποιούμε, μας προσφέρει την ψευδαίσθηση της διά ζώσης επαφής και μια ψευδαίσθηση πως δεν είμαστε ποτέ μόνοι. Οπως λέει ο κ. Γεράσιμος Προδρομίτης, επίκουρος καθηγητής Πειραματικής Κοινωνικής Ψυχολογίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο,«εκμηδενίζει την απουσία ή την υπομιμνήσκει. Αν το δούμε πιο φιλοσοφικά, αποτελεί μια απόπειρα να παλέψουμε την απουσία, την οποία στην ψηφιακή εποχή δεν μπορούμε να δεχτούμε». Ενίοτε μας εθίζει και σε μια επικοινωνία εύκολη, που δεν έχει πάντα βάθος. «Αλλά εγώ είμαι αισιόδοξος», συμπληρώνει. «Εχει συναίσθημα αυτή η επικοινωνία. Τουλάχιστον χτίζεται ο καμβάς ενός δικτύου σχέσεων που συνεχίζονται και στην πραγματικότητα».
Περισσότερα από 36,6 δισεκατομμύρια γραπτά μηνύματα στέλνονταν κάθε μέρα το 2012. Από αυτά, τα 19 δισ. διακινούνταν μέσω εφαρμογών chat. Το 63% των εφήβων χρησιμοποιούν γραπτά μηνύματα περισσότερο από κάθε άλλη μορφή επικοινωνίας, ενώ ο μέσος Αμερικανός πιτσιρικάς στέλνει περίπου 3.500 το μήνα! Το WhatsApp έχει 350 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες σε μηνιαία βάση - 130 εκατομμύρια περισσότερους από το Twitter. Το 90% του πληθυσμού της Βραζιλίας, τα 3/4 των Ρώσων, το 50% των Βρετανών χρησιμοποιούν εφαρμογές chat, ενώ μόνο το WhatsApp «τρέχει» στο 95% των κινητών στην Ισπανία! Οι περισσότεροι χρήστες είναι κάτω των 25 ετών. Γι' αυτό και η προσπάθεια εξαγοράς του Snapchat, που γνωρίζει τεράστια επιτυχία στις ΗΠΑ, δεν είναι η πρώτη. Στις αρχές του χρόνου παρόμοιες κινήσεις είχε κάνει η Google για να εξαγοράσει το WhatsApp.
Τι συμβαίνει; Οπως παραδέχτηκε το Facebook αυτόν το μήνα, παρουσιάζει μείωση στους καθημερινούς χρήστες, ιδιαίτερα στους εφήβους, οι οποίοι το χρησιμοποιούν λιγότερο από ό,τι παλιά - και οι ειδικοί ξέρουν πως οι προτιμήσεις των εφήβων δείχνουν τις τάσεις. «Η στροφή προς τις εφαρμογές μηνυμάτων», γράφει ο Guardian, «είναι το τίμημα που πληρώνει το κοινωνικό δίκτυο για την ίδια την επιτυχία του. Ανάμεσα στο 1,2 δισ. μηνιαίους χρήστες του είναι και οι μαμάδες και οι μπαμπάδες των εφήβων, οι οποίοι "λερώνουν" τους ψηφιακούς τοίχους των παιδιών τους με ατάκες, εικόνες ζώων ή (Θεός φυλάξοι) σχολιάζοντας τις φωτογραφίες τους. Ξαφνικά, το Facebook δεν είναι ο ιδανικός χώρος για να ενημερώνεις τους φίλους σου για όσα δεν χρειάζεται να ξέρουν οι μεγάλοι, αλλά ένα υποχρεωτικό εργαλείο, απλώς και μόνο γιατί όλοι το έχουν. Η "φάση", όμως, γίνεται αλλού -στα κινητά τους».
Και πιο συγκεκριμένα στα chat applications -τρία ή τέσσερα έχουν εγκατεστημένα οι περισσότεροι-, γιατί ποιος έχει χρήματα να ανταλλάξει τον ίδιο αριθμό μηνυμάτων μέσω SMS; Ο μέσος χρήστης chat στέλνει 32,6 μηνύματα τη μέρα, ο μέσος χρήστης SMS μόλις 5. Αυτό βέβαια δεν αρέσει στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, οι οποίες το 2012 έχασαν 25 δισ. δολάρια από τα έσοδα του texting, ενώ το 2013 το ποσό θα ανέλθει στα 34 δισεκατομμύρια.
Πάντως, τα chat applications δεν προσφέρουν μόνο τη δυνατότητα ανταλλαγής μηνυμάτων. Συχνά γίνονται φορείς μιας ευρύτερης εμπειρίας. Δημιουργούν ένα ψηφιακό περιβάλλον, όπου ο χρήστης μπορεί να βρει σχεδόν ό,τι υπάρχει και σε ένα κοινωνικό δίκτυο: παιχνίδια, emoticons, ηλεκτρονικές αγορές - έναν μικρόκοσμο όπου μπορεί να περάσει όλη τη μέρα χωρίς να βαρεθεί.
Πώς όμως αυτές οι εφαρμογές βγάζουν χρήματα; Οι περισσότερες προσφέρονται δωρεάν και δεν έχουν διαφημίσεις, αλλά βρίσκουν εναλλακτικές πηγές εσόδων. Οι χρήστες μπορούν να αγοράσουν emoticons, αυτοκόλλητα, παιχνίδια, ενώ διαδεδομένο είναι το branding, όπου εταιρείες προσφέρουν εκπτώσεις σε όσους τις κάνουν «φίλους». Τρανταχτή εξαίρεση το πιο επιτυχημένο από όλα WhatsApp, που πωλεί την εφαρμογή έναντι 0,99 δολαρίων. Πάντως, το Snapchat, για το οποίο έγινε τόσος λόγος, προς το παρόν... δεν έχει έσοδα.
«Πονηρά» μηνύματα χωρίς ίχνη
Εχει όμως 5 εκατομμύρια ημερήσιους χρήστες και μια ιδιαιτερότητα. Εκεί ανταλλάσσονται μόνο φωτογραφίες, αλλά κάθε μήνυμα, από τη στιγμή που θα «ανοίξει», διαρκεί από 1 έως 10 δευτερόλεπτα! Μετά αυτοκαταστρέφεται!
Αυτό ευνόησε το... sexting, την ανταλλαγή μηνυμάτων σεξουαλικού περιεχομένου, αφού οι χρήστες δεν ανησυχούν για το πού θα καταλήξουν οι τολμηρές φωτογραφίες τους. Κι επειδή οι εξοικειωμένοι θα πουν πως υπάρχει πάντα ο κίνδυνος του screenshot, δηλαδή να φωτογραφίσει κανείς την οθόνη του, το Snapchat πρόβλεψε και γι' αυτό. Με το που ο παραλήπτης της φωτογραφίας επιχειρήσει να απαθανατίσει την οθόνη, η εφαρμογή ειδοποιεί τον αποστολέα.
«Συνυπάρχουμε σε διαφορετικούς χώρους»
«Οι εφαρμογές γραπτών μηνυμάτων αυξάνουν την ταχύτητα, εκμηδενίζουν το χρόνο και την απόσταση, προάγουν την κυριαρχία του ταυτόχρονου», λέει ο Γεράσιμος Προδρομίτης, επίκουρος καθηγητής Πειραματικής Κοινωνικής Ψυχολογίας στο Πάντειο. «Ξαφνικά συνυπάρχουμε σε διαφορετικούς χώρους. Ο λόγος γίνεται ελλειπτικός. Το άτομο διαχειρίζεται συνεχώς πολλή πληροφορία. Ολο αυτό φτιάχνει μια δυνητική πραγματικότητα, η οποία γίνεται θεματικό πεδίο των διαπροσωπικών σχέσεων - πλέον ασχολούμαστε πολύ με το τι κάναμε στο Facebook, τι απαντήσαμε στο μήνυμα και πότε».
Ο κ. Δημήτρης Τσερπέλης, κλινικός ψυχολόγος στην ψυχιατρική κλινική Λυράκου, θεωρεί ότι το κυρίαρχο στοιχείο στα chat δεν είναι η γραπτή επικοινωνία, όσο η αμεσότητα στην έκφραση. «Οταν φτάσω στον εθισμό, κάνω μια εξιστόρηση χωρίς απαραίτητα νόημα ή συμβολισμό. Η συνάντηση ή το τηλεφώνημα εκφράζει την ανάγκη να έχω μια σχέση συναισθηματική με ένα άλλο υποκείμενο. Στη virtual επικοινωνία, η σχέση γίνεται με ένα αντικείμενο. Καλύπτω την ανάγκη να μην είμαι μόνος, αλλά η επικοινωνία γίνεται σε επίπεδο ατάκας».

Τετάρτη 8 Ιανουαρίου 2014

Mistakes: Διαφήμιση κατά της υπερβολικής ταχύτητας

"Mistakes", μία διαφήμιση από τη Νέα Ζηλανδία κατά της υπερβολικής ταχύτητας. Ο χρόνος παγώνει και δύο οδηγοί συζητούν για τις λανθασμένες αποφάσεις που τους οδήγησαν στο ατύχημα.